حراجی چارپ

حراج محصولات تا 50% تخفیف

پایگاه چارپ

مقالات و اخبار تخصصی رایگان

آکادمی چارپ

دوره‌های تخصصی و آموزشی

شگفت‌انگیزها

تخفیف‌های روزانه و باور نکردنی

دسته‌بندی محصولات

محدوده قیمت

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
اعمال فیلتر

دسته محصولات

دسته محصولات

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ

محدوده قیمت

  • ۶۳۶,۰۰۰ تومان

  • تنه دوشاخ دوچرخه 26 معمولی تنه دوشاخ دوچرخه 26 معمولی

    ۶۰۰,۰۰۰ تومان

  • ۴۹۸,۰۰۰ تومان

  • تنه دوشاخ دوچرخه 16 تنه دوشاخ دوچرخه 16

    ۴۵۶,۰۰۰ تومان

  • تنه دوشاخ دوچرخه 12 تنه دوشاخ دوچرخه 12

    ۴۳۲,۰۰۰ تومان

  • ۵۹۵,۰۰۰ تومان

  • تنه دوشاخ دوچرخه 20 دنده‌ای تنه دوشاخ دوچرخه 20 دنده‌ای

    ۵۷۰,۰۰۰ تومان

  • ریل پلاستیکی زیر تنه دوچرخه ریل پلاستیکی زیر تنه دوچرخه

    ۳,۰۰۰ تومان

تنه

بدنه دوچرخه

تنه دوچرخه اصلی ترین قسمت دوچرخه و مهمترین ملاک در تعیین كیفیت و كارایی آن است.
تنه ها از جهات مختلف قابل تقسیم بندی هستند ، از جمله وزن ، مقاومت و عكس العمل در مقابل انواع نیروها، اندازه ، كاربرد خاصی كه برای آن طراحی شده اند ، جنس آلیاژ به كار رفته در آنها ، رنگ و هزینه ساخت .

تنه دوچرخه معمولا از قسمتهای اصلی زیر تشكیل می شود :

لوله زین ، میله تنه ، پیشانی ،توپی تنه، می

له تحتانی و قسمتی كه معمولا به شكل دو مثلث در عقب تنه قرار دارد و محور چرخ عقب به آن متصل می شود.

ممكن است روی تنه سوراخها و زوائدی تعبیه شود،  از جمله سوراخهای عبور روكش های ترمز و دنده عوض كن یا سیم آنها ،محل نصب قمقمه ،محل نگهداری تلمبه ،محل نصب ترمز عقب ،نگهدارنده های ترکبند ،شبرنگها، فنرهای تنه و محل نصب شانژمان  .

تنه دوچرخه، ستون فقرات هر دوچرخه است.

تنه دوچرخه

ماده ای که از آن ساخته شده است، کیفیت پردازش آن، طیف وسیعی از تکنولوژی های کاربردی این‌ه

ا همه به طور مستقیم بر ویژگی های در حال اجرا و عملکرد فریم و دوچرخه به طور کلی تاثیر می گذارد.

1- تنه دوچرخه / فولاد : دارای پایین ترین کیفیت است که برای ارزان ترین دوچرخه جاده استفاده می شود.  دارای جنسی سنگین با ویژگی های عملیاتی ضعیف است. محصولات این مواد دارای قدرت نسبتا کم، وزن بیش از حد بالا، زنگ زدگی سریع هستند.

2- تنه دوچرخه / فولاد با شدت بالا : دارای انعطاف پذیری بالا است، اما همچنین با عملکرد و وزن نامطلوب مشخص می شود.  فریم‌های ساخته شده از این مواد معمولا با کارایی وکیفیت بالا هستند و مزیت اصلی آنها یک قیمت پایین است.

3- تنه دوچرخه /  کرومو مولیبدن (کرومولی) : تمام مزایای کلاس قبلی را دارد، اما با دوام تر، قابل اعتماد و سبک تر است. در فریم های با کیفیت بالا، بسیاری از تولید کنندگان از لوله های رینولدز، کلمبوس، تانگ و … استفاده می کنند که با کار با کیفیت بالا مشهور هستند .

دوچرخه سواری با فریم های کروم مولیبدن با کلاس های بالا، نورد عالی در هر جاده ای دارد.

همراه با یک کمک فنر خوب جلو، یک دوچرخه توریستی قابل اعتماد و راحت است که قادر به شرکت در مسابقه است.

در سفرهای سطح بالا بسیار مهم است. از جمله چنین فریم‌ها کمتر مستعد زنگ زدن هستند.

آنها اغلب توسط دوچرخه سواران انتخاب میشوند. امروزه، مشکل بزرگ این است که یک فریم خوب کروم مولیبدن پیدا کنیم؛ واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق، شرکت های تولید کننده تنها مدل های سطح پایین را تولید می کنند.

در حال حاضر تنها مارین و چند مارک نخبه دیگر می توانند فریم‌های فولادی حرفه ای (کروم-مولیبدن – آلیاژ فولاد) داشته باشند.

4- تنه دوچرخه / آلومینیوم : طیف وسیعی از آلیاژهای آلومینیوم و روش برای پردازش آنها وجود دارد (7000، 7005، 7005T6، 7009T6، 7010T6، 6061، 6061T6). یک دوچرخه با یک قاب آلومینیومی خوب فورا سرعت می گیرد، به خوبی صعود می کند و به شما امکان می دهد که جاده را “عالی” احساس کنید.

چرخش به مراتب سخت تر از فریم کروم مولیبدن است، اما نوبت خود را سریعتر تحویل می دهد. قاب آلومینیوم با کیفیت بالا امروزه اکثر تولید کنندگان پیشرو در جهان را تشکیل می دهد.

دوچرخه با فریم های درجه بالا دارای پارامتر عالی برای اورکلاکینگ، دینامیک و کار بر روی صعود است.

برای یک قاب ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم، شوک گیر خوب ضروری است.

معایب اصلی در مقایسه با فریم های کروم مولیبدن، تکان خوردن بسیار است و لازم است از ترمزهای دوچرخه بیشتر استفاده کنید.

گردشگران کلاسیک از فریم های این مواد به دلیل سختی و عدم امکان جوشکاری در این زمینه ناراضی هستند.

همچنین به نظر می رسد که آلومینیوم سرما زمستانی را تحمل نمی کند. تا به امروز، آلیاژهای آلومینیومی مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت قاب هستند. تعداد زیادی از دوچرخه های مدرن، از ساده ترین تا حرفه ای ترین، دارای فریم‌های ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم هستند.

معمولا از آلومینیوم خالص استفاده نمی شود، بلکه آلیاژ هایی که ساختارهای سخت افزاری دارند را اضافه می کنند.

فریم به طور مستقیم از آلومینیوم، کاملا نرم و مناسب برای اسکی می باشد. به عنوان مثال از فلزاتی مانند روی، منگنز، مس و منیزیم استفاده میکنند.

5- تنه دوچرخه / تیتانیوم : معمولا در دوچرخه های حرفه ای استفاده میشود.

فریم ساخته شده از تیتانیوم به خوبی در زمین های ناهموار کار می کند، به طور موثر لرزش را تحمل می کند و دارای ویژگی های عملکردی بالا است.

در بسیاری از موارد، آن را به بهترین فریم، کرومو مولیبدن شبیه میدانند.

همچنین توانایی شگفت انگیز یک فریم تیتانیوم از نظر سرعت در جاده، سیل، و غیره کاملا قابل توجه است.

تیتانیوم از بادوام ترین مواد تشکیل شده و قاب آن، مانند کرومومولیبدن، می تواند چندین دهه بدون از دست دادن خواص کار کند. قیمت این فریم ها به طور قابل توجهی بالاست.

6- تنه دوچرخه / کربن (کامپوزیت) : بسیار سبک هستند، وزن بهترین نمونه ها کمی بیش از 1.2 کیلوگرم است.

به طور کلی، دوچرخه ها با فریم های کربنی بسیار سفت و سخت و کاملا مناسب رشته های مسابقه ای هستند.

امروزه تقریبا تمام تولید کنندگان بزرگ دنیا با این مواد کار می کنند ولی این نوع قاب ها بیش از حد سفت و سخت هستند در نتیجه برای فواصل طولانی مناسب نیستند.

7- تنه دوچرخه / منیزیم : یکی از ساده ترین فریم ها محسوب میشوند. مزایای اصلی فریم های منیزیم وزن کم و توانایی جذب ارتعاشات است.

دوچرخه با چنین فریم‌هایی برای فاصله های طولانی مناسب است. در هنگام رانندگی در زمین ناهموار، خستگی ایجاد نمیکند.

8- تنه دوچرخه / ترکیب آلومینیوم و کربن : قسمت هایی که کمتر در معرض ضربه قرار دارند را از کربن و باقی را از آلومینیوم میسازند در نتیجه علاوه بر استفاده از خاصیت سبکی کربن، از استحکام آلومینیوم نیز بهره مند میشوند.

این نوع فریم ها معمولا جهت استفاده در شهر بکار میروند.