حراجی چارپ

حراج محصولات تا 50% تخفیف

پایگاه چارپ

مقالات و اخبار تخصصی رایگان

آکادمی چارپ

دوره‌های تخصصی و آموزشی

شگفت‌انگیزها

تخفیف‌های روزانه و باور نکردنی

دسته‌بندی محصولات

بر اساس سازنده (برند)

محدوده قیمت

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
اعمال فیلتر

دسته محصولات

دسته محصولات

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ

محدوده قیمت

  • ۷۵,۰۰۰ تومان

  • Saddle ok baby bike 3 پشتی زین ok دوچرخه کودک

    ۵۱,۰۰۰ تومان

  • Saddle professional diston bicycle 26 2 زین حرفه ای دیستون دوچرخه 26

    ۱۴۰,۰۰۰ تومان

  • زین ویتارا دوچرخه زین ویتارا دوچرخه

    ۱۰۵,۰۰۰ تومان

  • ۶۰,۰۰۰ تومان

  • زین دوچرخه کودک برند اوکی زین دوچرخه کودک برند اوکی

    ۱۱۵,۰۰۰ تومان

  • Sport bicycle saddle 1 زین اسپرت دوچرخه 16 / 12

    ۸۵,۰۰۰ تومان

  • wide saddle slough 3 زین مدل پوست ماری دوچرخه

    ۱۸۰,۰۰۰ تومان

  • زین دوچرخه نیترو زین دوچرخه نیترو

    ۱۲۰,۰۰۰ تومان

  • زین دوچرخه کودکان برند toti زین دوچرخه کودکان برند toti

    ۹۰,۰۰۰ تومان

  • ۱۶۵,۰۰۰ تومان

  • ۱۶۰,۰۰۰ تومان

زین دوچرخه

چگونه زین مناسب دوچرخه انتخاب کنیم

چگونه زین مناسب دوچرخه انتخاب کنیم

راهنمای کامل زین دوچرخه

زین قسمتی از دوچرخه است که اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما اغلب نادیده گرفته می شود.

اگر فکر می‌کنید دانستن در مورد زین دوچرخه غیر ضروری است، توجه شما را به آمار زیر جلب می‌کنیم:
60% دوچرخه‌ سواران از زین مناسب استفاده نمی‌کنند!
پس تا پایان این مطلب با فروشگاه دوچرخه چارپ همراه باشید…
تا به حال پیش آمده‌ است بعد از دوچرخه‌سواری احساس درد یا گرفتگی در ناحیه عضلات باسن و پاهای خود داشته باشید؟

انتخاب زین مناسب

شاید مساله به خاطر زین دوچرخه باشد! در دوچرخه سواری ، احساس راحتی در هنگام رکاب زدن بسیار مهم است، مخصوصاً در بین دوچرخه سواران جدید .

داشتن زینی که مناسب دوچرخه، نوع رکابزنی و فرم بدن شما باشد، می‌تواند باعث ایجاد حس راحتی کند.

پس فکر نکنید که خرید زین جدید یک مساله غیر ضروری است.

اگرچه انتخاب یک زین جدید می‌تواند کار سختی به نظر بیاید، اما خواندن این مطلب و و راهنمای کامل زین دوچرخه به شما کمک می‌کند تا درک کنید که چگونه مواردی مانند مواد طراحی، جنس، اندازه و همچنین نوع دوچرخه‌سواری شما می‌تواند در انتخاب زین دوچرخه تأثیر بگذارد.

زین‌ دوچرخه ، اغلب در یکی از 5 دسته اصلی زیر قرار می‌گیرند :

  1. زین دوچرخه شهری
  2. زین دوچرخه سرعتی
  3. زین دوچرخه کوهستان
  4. زین سفر
  5. زین دوچرخه بانوان 

زین دوچرخه شهری

زین دوچرخه شهری :

اگر هنگام رکاب‌ زنی با یک دوچرخه شهری یا تفریحی، با کمر صاف‌تری می‌نشینید و دوچرخ سواری در مسافت‌های کوتاه را ترجیح می‌دهید، یک زین طراحی شده برای دوچرخه شهری را امتحان کنید. این زین‌ها اغلب در اندازه بزرگ با روکش نرم هستند، گاهی اوقات دارای فنرهای پهن بوده و جلوی کوتاهی دارند.

زین دوچرخه سرعتی

زین دوچرخه سرعتی :

طرفدار رکابزنی با سرعت زیاد در مسافت‌های طولانی هستید؟ زین‌های دوچرخه سرعتی (کورسی)، باریک و کشیده هستند و برای بهترین انتقال نیرو هنگام رکاب زدن، دارای حداقل پد فومی هستند.

زین دوچرخه کوهستان

زین دوچرخه کوهستان :

در مسیرهای کوهستانی، شما به طور پیوسته روی زین نیستید و بسته به نوع مسیر، گاهی روی رکاب‌ها می‌ایستید، در سرازیری‌ها بالای زین حالت نیم‌خیز دارید یا حتی از عقب‌ تر از زین قرار دارید.

به دلیل وجود این موقعیت‌های متنوع، زین مخصوص کوهستان با پد فومی حمایت کننده استخوان‌های لگن مناسب خواهد بود. این زین‌ها دارای روکش مقاوم و یک شکل ساده و خاص هستند تا به حرکات شما کمک کنند.

زین دوچرخه سفر

زین سفر :

برای رکابزنی در مسافت‌ های طولانی، زین مطلوب شما، دارای ویژگی‌ هایی مابین زین شهری و زین کوهستان می‌باشد.

این زین‌ها معمولاً قسمت نرمی برای استخوان‌های لگن دارند و در قسمت جلو، کشیده و باریک هستند.

وجود این ویژگی‌ها باعث می‌شود نشستن طولانی روی زین آزاردهنده نباشد.

زین دوچرخه بانوان

زین دوچرخه بانوان :

تمامی مدل‌های زین گفته شده در بالا، می‌توانند در دو مدل مخصوص آقایان و بانوان طراحی و ارائه شوند. این طراحی متفاوت به دلیل تفاوت در ساختار بدنی خانم‎ها و آقایان مخصوصا در ناحیه لگن می‌باشد.

تفاوت‌های ساختاری لگن خانم‌ها و آقایان:

به طور کلی لگن زنان کوتاه‌ تر و پهن‌تر می‌باشد.
استخوان خارجی در زنان پهن‌تر است.
مدخل لگن در زنان بزرگ‌تر است (به جهت زایمان راحت)
سوراخ سدادی در مردان بیضی شکل و در زنان دایره‌ ای است.
این تفاوت‌ ها باعث می‌شود تا در طراحی زین دوچرخه مخصوص خانم‌ها، قسمت لگن پهن‌تر باشد.

روکش زین

روکش زین

استفاده از روکش زین باعث نرم‌تر شدن آن و احساس راحتی بیشتر می‌شود.

جنس مواد به کار رفته در داخل روکش زین، معمولا فوم یا ژل است.

در هنگام استفاده از روکش بسیار مهم است که به شیوه درست روی زین قرار بگیرد و کاملا فیکس باشد.

حرکت کردن روکش روی سطح زین در هنگام رکاب زدن، باعث ایجاد مشکلاتی مانند جابجایی استخوان لگن روی زین خواهد شد که در طولانی مدت باعث آسیب می‌شود.

استفاده از روکش معمولا در سطوح حرفه‌ای و روی زین‌های تخصصی مرسوم نیست.

تنظیم بودن زین دوچرخه

تنظیم بودن زین به اندازه انتخاب زین درست اهمیت دارد.

طبق تحقیقات انجام شده حدود 80% دوچرخه سوارها زین و فرمان دوچرخه خود را به درستی تنظیم نمی‌کنند.

تنظیمات زین دوچرخه در 3 مورد باید انجام شود:

• تنظیم ارتفاع زین
• تنظیم کشوئی زین ( عقب و جلو بودن زین )
• صاف بودن زین ( تراز بودن نسبت به سطح زمین )

زین‌های مخصوص بر اساس محل قرارگیری استخوان لگن روی زین

اگر بخواهیم تخصصی‌تر به موضوع زین نگاه کنیم، باید به محل قرارگیری استخوان لگن روی زین توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بر اساس شکل بدن و الگوی رکابزنی، استخوان لگن معمولا در یکی از سه ناحیه زین قرار می‌گیرد:

قسمت جلویی زین
قسمت میانی زین
قسمت انتهایی زین
تشخیص این موضوع، به وسیله بایک فیتینگ (Bike Fitting)  و دستگاه مخصوص انجام می‌ شود.

بر اساس نتیجه کار، یکی از زین‌ های زیر برای شما مناسب خواهد بود :

اگر استخوان لگن در قسمت میانی زین قرار می‌گیرد،  زین‌ های معمولی یا خنثی ( Neutral ) برای شما مناسب خواهد بود.

اگر استخوان لگن در قسمت جلویی زین قرار می‌گیرد، زین‌ های فوروارد ( Forward ) برای شما مناسب خواهد بود.
و اگر استخوان لگن در قسمت عقبی زین قرار می‌گیرد، زین های آپ رایت ( Upright ) برای شما مناسب خواهد بود.

نکاتی برای افزایش راحتی بیشتر روی زین

حتی با وجود استفاده از زین مناسب، دست‌ اندازهای زیاد یا زمان‌های طولانی نشستن روی زین، می‌تواند منجر به فشرده سازی ناحیه پرینه یا پرینیوم (Perineum) که فاصله بین ناحیه تناسلی تا مقعد است، بشود.

این مساله در حین دوچرخه سواری باعث احساس بی‌حسی یا سوزش (Saddle Sore) در این ناحیه خواهد شد و در بلند مدت ممکن است منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه تناسلی افراد شود.

بنابراین، برای رسیدن به راحت‌ترین حالت سواری، نیاز است مواردی را در سبک رکابزنی خود رعایت کنید.

برخی از مواردی که می‌توانید امتحان کنید :

– حدود هر 10 دقیقه یکبار، مدت کوتاهی روی پدال‌ ها بایستید.
– کمی روی دست اندازها بایستید و از پاها به عنوان کمک فنر استفاده کنید.
– برای سواری در کوهستان، دوچرخه‌ ی دو کمک (Full Suspension) تهیه کنید.
– از زین فنردار که در برخی از دوچرخه‌ های تفریحی و شهری وجود دارد، استفاده کنید.
– شورت دوچرخه پد دار بپوشید. استفاده از آن‌ها می‌تواند در به حداقل رساندن اصطکاک، رطوبت و تنش‌ های وارده به لگن کمک کند.

فروشگاه دوچرخه چارپ