تایر دوچرخه 24 یزد تایر

Bicycle tire 24 Yazd Tire

0 (0) 0 دیدگاه
ویژگی‌های منحصربفرد
  • جنس : لاستیک
  • مناسب : دوچرخه 24
  • رنگ : مشکی
  • فروشنده : جلال ترکمن

  • گارانتی اصالت و سلامت کالا

  • آماده ارسال

۲۵۰.۰۰۰تومان

ناموجود

ناموجود

پشتیبانی 24 ساعته
پرداخت آنلاین
7 روز ضمانت بازگشت
ضمانت اصل بودن کالا
تحویل اکسپرس

توضیحات کلی

Bicycle tire 24 Yazd Tire

دستورالعمل استفاده از تایر دوچرخه 24 یزد تایر

بمنظور دستيابى به حداكثر ايمنى و راحتی، بسیار حائز اهمیت است که تاير دوچرخه هميشه در بهترین وضعيت ممکن نگهدارى شوند. بنابراين بخاطر بسپاريد كه:

1. فشار باد تاير دوچرخه بايد هميشه با مقدار پيشنهاد شده از سوی سازنده دوچرخه مطابقت داشته و حداقل هر دو هفته یکبار و به ويژه قبل از دوچرخه سواری طولانی، كنترل شود.

کنترل فشار باد داخلی تاير دوچرخه در زمانى بايد انجام شود كه تايرها سرد باشند زيرا هنگام استفاده و در حالت گرم بودن، فشار باد داخل تایر دوچرخه افزایش می یابد.

تنظيم مناسب فشار باد تاير دوچرخه، قدرت تاير را در برابر نيروی وزن و شرايط مختلف دوچرخه سواری مانند ترمز کردن , شتاب گرفتن و غيره بيشتر مي کند به طوری که بهترين وضعيت تاير دوچرخه ، با فشار باد مناسب مهيا مي‌شود.

عیب ناشی از فشار باد کم تایر دوچرخه :

کم بادی موجب خمش زياد تاير دوچرخه شده و در اثر تغيير شکل مداوم تاير در حين حرکت ، حرارت زيادي در بدنه تاير توليد می گردد كه نتيجه آن آسيب ديدگى غير قابل تعمير بخش داخلى تاير دوچرخه است و نهایتا تخريب تاير دوچرخه را به دنبال خواهد داشت.

از طرف ديگر در اثر فشار باد کم، سايش ناحيه شانه تایر دوچرخه افزايش يافته و فرمان پذيري مشکل و ضعيف مي گردد .

در واقع در اين حالت طرفين ناحيه آج بيشتر از وسط آن با زمين در تماس هستند .

لذا در صورت مشاهده چنين عيبي فشار باد تاير دوچرخه را تا مقدار مجاز افزايش دهيد .

عيب ناشي از فشار باد زياد تایر دوچرخه :

فشار باد زياد توانايي تاير دوچرخه را براي جذب لرزشهاي ناشي از جاده کاهش داده و در نتيجه دوچرخه سوار احساس مي کند که فرمان به اصطلاح ميکوبد .

همچنین فشار باد زیاد، باعث مي‌شود تا مرکز تاير دوچرخه بيشتر از بقيه سطح رويه آن با جاده در تماس باشد و لذا منجر به سايش سريع سطح مرکزی آج تاير مي گردد.

احتمال کنده شدن بخشی از آج تایر دوچرخه در اثر برخورد با موانع نیز زیاد می شود.

بنابراین اثرات مربوط به کم یا زیاد بودن فشار باد لاستیک را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد :

-اگر فشار باد خيلي زياد باشد اشکالات و معايب زير رخ می دهد:

· باريک شدن سطح تماس و کاهش قابليت هاي تاير دوچرخه و کاهش پايداری آن
· کم شدن قابليت جذب نيرو هاي وارده از جاده و نهایتا سلب آرامش و راحتي در دوچرخه سواری
· ساييده شدن بيش از حد قسمت مياني آج
· به دليل تجمع نيروها در مرکز آج، لايه هاي لاستيکي در زمان گرم شدن تمايل زيادي به جدا شدن دارند.
· احتمال کندگی لبه بلوک های آج در اثر برخورد با موانع

– اگرفشار باد کم باشد معايب زير ظاهر مي شوند:

· زياد شدن مصرف سوخت به دليل افزايش سطح تماس با جاده
· اگر چرخ هاي جلو کم باد باشند فرمان سفت و يا به يک سمت کشيده مي شود
· ساييدگی نایکنواخت (قسمت های بیرونی آج یا همان شانه تایر سريع تر و بيشتر ساییده می شوند)
· در حین حرکت به دليل تغيير شکل زياد در منطقه تماس با جاده ، حرارت فوق العاده بالا مي رود و امکان جداشدن لايه ها بيشتر ميشود .

اين مساله در سرعت های بالا تشدید می شود و خطرات زيادي در پي دارد.
1· له شدن تيوب بين رينگ و طوقه تاير دوچرخه

2. آسيب ديدگى تاير دوچرخه  مى تواند ناشى از برخورد شديد با جدول خيابان ، چاله ها و ديگر عوارض جاده و يا استفاده طولانى روى سطوح ناصاف باشد هميشه اين موارد را در نظر داشته باشيد.
3. تايرها بايد بطور منظم از نظر آسيب ديدگى ، سايش ، بريدگى ، ترك خوردگى ، تورم و غيره مورد بازرسى قرار گيرند.

اجسام خارجى كه در تاير فرو رفته باشند نيز مى توانند موجب آسيب در ساختار تاير دوچرخه شوند.

در تمام اين حالتهاي آسيب ديدگى مى تواند بوسيله يك متخصص تاير دوچرخه مورد بررسى قرار گيرد.

4. تايرهاى مستعمل تا زمانى كه سابقه آن مشخص نباشد نبايد مورد استفاده قرار گيرند.

تايرها حتى اگر مورد استفاده قرار نگيرند و يا گاهى از آنها استفاده نشود فرسوده می شوند.

از علائم فرسودگى، وجود ترک های ریز روى ديواره و يا گل تاير است كه بعضى مواقع همراه با تغيير شكل منجيد تاير دوچرخه نیز همراه است.

تايرهاى كهنه بايد بوسيله يك متخصص تاير دوچرخه مورد بررسی قرار گيرند تا براى استفاده مناسب تشخيص داده شوند.

در هر وضعيتى تمام تايرهايى كه بيش از 4 سال در يك دوچرخه مورد استفاده قرار گرفته اند بايد مورد بازرسى قرار گيرند و كنترل شوند.

در چنين حالت هايى آنها را بايد با احتياط مورد استفاده قرار داد يا حتى الامكان تعويض کرد.

5. عمق آج تاير دوچرخه بايد بطور منظم مورد بازرسى قرار گيرد.

هرچه عمق آج تاير دوچرخه كمتر باشد خطر سر خوردن بيشتر است.

نشانگرهاى سايش تاير كه در شيارهاى آج تاير دوچرخه هستند هنگامى كه تايرى به آن حد سايش برسد نمايان شده و به منزله هشدار مى باشند.

هنگام استفاده از تاير ها با عمق شيار کم در جاده هاى خيس بايد با دقت بيشتري رانندگى نمود.
6. هنگاميكه يك پنچرى اتفاق مى افتد بهتر است حتى الامكان دوچرخه را متوقف نموده و آن را تعويض نمود زیرا ادامه دوچرخه سواری در اين حالت مى تواند موجب تخريب ساختار تاير دوچرخه شود.

تايرى كه پنچر شده است بايد هميشه آن را از چرخ جدا نمود تا براى تخريب هاى ثانويه مورد رسيدگى قرار گيرند.

اگر تعمير تاير دوچرخه لازم و امكان پذير است بايد در اسرع وقت توسط متخصص تعمیر تاير دوچرخه انجام گیرد تا از هرگونه تخريب ساختارى تاير اجتناب شود.

تمام تعميرات تاير دوچرخه بايد به يك متخصص تاير دوچرخه  واگذار شود كه او مسئوليت كامل آزمايش و كارى كه بر روى تاير دوچرخه انجام مى‌شود را خواهد داشت.

تایر دوچرخه 24 یزد تایر

تایر دوچرخه 24 یزد تایر

  • فروشنده: جلال ترکمن

  • گارانتی اصالت و سلامت کالا

  • آماده ارسال

۲۵۰.۰۰۰تومان

ناموجود

ناموجود

مشخصات فنی

Bicycle tire 24 Yazd Tire
مشخصات کلی
وزن
ابعاد

دیدگاه کاربران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تایر دوچرخه 24 یزد تایر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *